Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»


CYFRYZACJA 
Liderzy cyfryzacji na Mazowszu


Znamy laureatów piątej edycji konkursu „Samorządowy Lider Cyfryzacji”. To urzędnicy z Ożarowa Mazowieckiego, Ostrołęki i Mińska Mazowieckiego. Wyróżnienia otrzymały samorządy z Warszawy i Radomia.

Nagrody laureatom wręczył marszałek Adam Struzik. W spotkaniu wzięli udział także radni województwa Marcin Podsędek, Piotr Kandyba, Katarzyna Anna Bornowska i Konrad Wojnarowski.

Samorząd Województwa Mazowieckiego od lat wspiera i docenia działania dążące do rozwoju cyfryzacji w regionie. Cel jest jeden – zapewnienie mieszkańcom i przedsiębiorcom dostępu do wiedzy i cyfrowych usług. Szczególny nacisk stawiany jest na podnoszenie umiejętności informatycznych i informacyjnych wśród mieszkańców, przedsiębiorców i urzędników. Ważną rolę w tych działaniach odgrywają samorządy lokalne. I to właśnie do nich skierowany był konkurs „Samorządowy Lider Cyfryzacji”.

Tegoroczny zwycięzca konkursu – Starostwo Powiatu Warszawskiego Zachodniego – został wyróżniony za usługi elektroniczne pod nazwą „Serwis internetowy Służby Geodezyjnej i Kartograficznej Powiatu Warszawskiego Zachodniego”. Dostęp do danych i usług odbywa się poprzez portale skierowane do odrębnych grup użytkowników. Strefa interesanta przenosi do portali, które pozwalają m. in. na przeglądanie map geodezyjnych, zamówienie materiałów z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zgłoszenie przez przedsiębiorcę geodezyjnego pracy geodezyjnej oraz zamówienie przez niego danych i materiałów. W Strefie urzędnika znajdziemy natomiast moduł przeznaczony dla pracowników starostwa i innych podmiotów realizujących zadania publiczne, umożliwiający prowadzenie rejestrów geodezyjnych.

Ponadto, urzędnicy z Ożarowa Mazowieckiego wymyślili Fantoma (cyborga) urzędnika. To nic innego jak program zastępujący urzędnika, a który generuje, przygotowuje i wysyła zamówione dokumenty (np. wypisy i wyrysy z mapy).

Starostwo Powiatu Warszawskiego Zachodniego za te osiągnięcia otrzymało nagrodę w wysokości 15 tys. zł oraz tytuł Samorządowego Lidera Cyfryzacji.

– Na rzecz transformacji cyfrowej regionu samorząd województwa działa od wielu lat – wskazuje przewodnicząca sejmikowej komisji skarg, wniosków i petycji, Katarzyna Bornowska. – Obszar wielowątkowy zarówno w płaszczyźnie technologii, procesów biznesowych jak i społecznej. Dla mnie jako radnej jest sprawą oczywistą, że transformacja cyfrowa przyczyni się do wzrostu gospodarczego naszego regionu oraz do niwelowania różnic gospodarczych, społecznych i technologicznych na Mazowszu.

Z kolei Urząd Miasta Ostrołęka może pochwalić się dużą liczbą wprowadzonych usług elektronicznych. Wśród nich takie usługi jak: „przyjazne” deklaracje, gdzie w bardzo intuicyjny i przystępny sposób można zapłacić podatek rolny czy podatek od nieruchomości. Miasto wcześniej przygotowało m.in.: interaktywny plan cmentarzy (Grobonet), aplikację do wypożyczania rowerów miejskich czy internetową rezerwację obiektów ORLIK. Urząd Miasta Ostrołęka otrzymał nagrodę w wysokości 10 tys. zł.

Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowieckim nagrodę otrzymało za „System Informacji Przestrzennej Powiatu Mińskiego”. Portal daje możliwość zakupu m.in.: danych z Rejestru Cen Nieruchomości (RCN), mapy zasadniczej, danych ewidencyjnych. Dodatkowo, dzięki innowacyjnej usłudze ePODGiK użytkownicy mają możliwość zgłoszenia prac geodezyjnych oraz wniosków do Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej (ZUDP). Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowieckim otrzymało nagrodę w wysokości 5 tys. zł.

Komisja przyznała również wyróżnienia dla Urzędu m. st. Warszawy oraz Urzędu Miejskiego w Radomiu. Platforma mojaWARSZAWA umożliwia mieszkańcom zrealizowanie wielu spraw urzędowych online, 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku, a co najważniejsze w pełni samodzielnie, bez konieczności kontaktu z urzędnikiem. W odróżnieniu od innych tego typu rozwiązań platforma nie pełni jedynie zadania klasycznej skrzynki podawczej, a zapewnia pełną interakcję z urzędem i urzędnikiem.

Drugim wyróżnionym został Urząd Miejski w Radomiu, który zaprezentował Zintegrowany System Informacji o Nieruchomościach Publicznych. To spójna platforma wspomagająca gospodarowanie miastem. Jej stworzenie było możliwe dzięki połączeniu zdigitalizowanego archiwum dokumentów dotyczących nieruchomości. System wpisuje się w realizowaną ideę Smart City.

Źródło: https://mazovia.pl/

2021-12-13 20:13:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

7-9 maja, Katowice, XVI Europejski Kongres Gospodarczy, https://www.eecpoland.eu/

9 maja, II Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Samorząd Terytorialny wobec współczesnych wyzwań, https://uwr.edu.pl/
Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»