Krzysztof Żuk: Opracowujemy skuteczne narzędzie kreowania ładu przestrzennego
Samorządowcy w Lublinie przygotowują zbiór zasad ograniczających ilość nośników reklamowych w przestrzeni publicznej. Powstaje swoisty „kodeks reklamowy” dla miasta.
Przyjęta jesienią ubiegłego roku tzw. ustawa krajobrazowa dała miastom większe kompetencje w zakresie ochrony krajobrazu. W ślad za ustawą Lublin rozpoczął prace nad uchwałą regulującą możliwości reklamowania się w przestrzeni publicznej. – Liczę, że opracujemy skuteczne narzędzie kreowania ładu przestrzennego. Uporządkowanie przestrzeni miejskiej, szczególnie Śródmieścia i Starego Miasta, które są wizytówkami Lublina, jest tu priorytetem. Tereny zabytkowe są naszym dziedzictwem, które musimy chronić mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
Aktualnie w granicach administracyjnych Lublina jest ok. 3500 systemowych nośników reklamowych - billboardów w formacie dużym lub średnim, oraz dziesiątki tysięcy mniejszych nośników.
W opracowywanej uchwale zespół Miejskiego Konserwatora Zabytków rekomenduje m.in. ograniczenie ilości dużych systemowych nośników reklamowych, z ich wykluczeniem z obszaru wpisanego do rejestru zabytków Lublina. Ponadto określona zostanie maksymalna ilość szyldów (do 2 dla jednego podmiotu) i ich maksymalna powierzchnia, w zależności od obszaru i charakteru architektury.
Proponowane regulacje będą przedmiotem konsultacji społecznych. Miesięczne konsultacje mają się rozpocząć w połowie kwietnia. (rp)
2016-03-23 07:14:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»