W raporcie „Press-Service Monitoring Mediów” obejmującym informacje, które ukazały się w II półroczu 2015 r., siedem miejsc w pierwszej dziesiątce zajęła Warszawa. Najwięcej informacji pojawiło się w związku z serialem „M jak Miłość” - 752 publikacje.
Za Warszawą uplasowałą się Gdynia. Nadmorską scenerię zdarzeń, z dużym powodzeniem dla miasta, zaproponowali widzom twórcy serialu „Aż po sufit”. Gdynia pojawiła się w mediach w 468 informacjach, co uplasowało ją na 6 miejscu w rankingu miast najczęściej lokowanych w telewizyjnych produkcjach. Udany debiut miasta potwierdzają wyniki dotarcia publikacji – 164 mln potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami. – Gdynia mogłaby osiągnąć spektakularny efekt promocyjny, gdyby nie zaprzestano produkcji serialu. Przykład Warszawy czy Sandomierza pokazuje, że powodzeniu city placement sprzyja dłuższa przygoda z filmem – mówi Marlena Sosnowska, rzecznik prasowy „Press Service Monitoring Mediów”.
W przeprowadzonym badaniu uwzględniono wybrane polskie seriale emitowane przez Polsat, TVN, TVP1 i TVP2 w okresie od lipca do grudnia 2015 r. Badaniom poddano publikacje z monitoringu 1100 tytułów prasowych, 5 mln serwisów i portali internetowych. Analizowano słowa kluczowe – nazwy miejscowości: Drohiczyn, Falenica, Gdyna, Grabina, Gródek, Józefów, Konstancin, Leśna Góra, Łódź, Nałęczów, Sandomierze, Toruń i Warszawa we wszystkich odmianach. (rp)
Wykres „Press Service Monitoring Mediów”