Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»

Wspólna promocja daje więcej możliwości

Polska potwierdziła swoją istotną rolę w międzynarodowych targach inwestycyjnych Expo Real w Monachium, o czym świadczy zwycięstwo Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w konkursie John Jacob Astor oraz liczna reprezentacja polskich firm i samorządów.

W tegorocznych szesnastych już Międzynarodowych Targach Inwestycji i Nieruchomości Komercyjnych Expo Real 2013 wzięło udział 1663 wystawców z 33 krajów. Uczestniczyło w nich w sumie ponad 36 tys. osób (18 600 gości i 17 400 wystawców) z 65 państw. Znaczącą reprezentację stanowiły firmy oraz samorządy z Polski, których, jak podaje Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Monachium, było w sumie 230. Polska znalazła się w czołówce 10 państw, których obywatele uczestniczyli w targach.

Bogaty wybór ofert z Polski
Do tegorocznej edycji targów zgłosiło się ponad 50 podmiotów samorządowych z całej Polski. Miasta Metropolii „Silesia” oraz Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego wynajęły tradycyjnie już największą powierzchnię wśród polskich wystawców. Podobnie było w dwóch ubiegłych latach. W ciągu trzech dni targowych kilkadziesiąt tysięcy osób mogło zapoznać się z ofertą ponad 100 nieruchomości na terenie całej metropolii.

\"\"
fot. GZM

– Warto podkreślić, że tegoroczna oferta inwestycyjna Metropolii „Silesia” była bogatsza od ubiegłorocznej. Każda oferta inwestycyjna zawierała krótki opis, typ inwestycji, uwagi, dostępną infrastrukturę techniczną, a nawet dostępność komunikacyjną. Przygotowaliśmy także jej skrót, pokazujący to, co miasta członkowskie mają najlepszego do zaoferowania – mówi Dawid Kostempski, przewodniczący Górnośląskiego Związku Metropolitalnego.

Po raz trzeci w targach wziął udział Włocławek. W tym roku miasto oferowało atrakcyjne tereny inwestycyjne o powierzchni 33 hektarów we Włocławskiej Strefie Rozwoju Gospodarczego – Parku Przemysłowo Technologicznym.

Stolica Małopolski prezentowała się w Monachium z hasłem „Miasto przyjazne inwestorom i inwestycjom”. Krakowskie stoisko promocyjne o powierzchni 60 m kw. wykonane było w nowoczesnej stylistyce, w tonacji biało-niebieskiej, nawiązującej kolorystyką do logotypu „KRK2B – Kraków to business”. Prezentacja była uzupełniona o filmy promocyjne o charakterze biznesowo-kulturalnym, które wyświetlano na ekranach plazmowych. W ofercie miasta znalazły się w sumie 24 propozycje terenów inwestycyjnych, w tym tereny pod zabudowę hotelową, nieruchomości przeznaczone na cele komercyjne oraz nieruchomości przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową.

Natomiast w ramach stoiska Miasta Stołecznego Warszawy został przedstawiony projekt pierwszego w Polsce miasteczka lotniskowego Chopin Airport City, które powstanie przy warszawskim Lotnisku Chopina. Inwestor projektu, P. P. „Porty Lotnicze”, przedstawił go potencjalnym partnerom biznesowym, firmom deweloperskim oraz inwestorom poszukującym przyszłościowych projektów o dużym potencjale.

– Nasz projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem. Wiedza i doświadczenie specjalistów branżowych, z którymi się spotkaliśmy, to dla nas duża pomoc w realizacji i rozwoju tak ambitnego przedsięwzięcia – mówi Aleksandra Matuszewska, dyrektor Biura Strategii i Rozwoju w P. P. „Porty Lotnicze”.

We współpracy siła

Wiele samorządów postanowiło wziąć udział w targach w ramach większych organizacji, jak na przykład wspomniany już Górnośląski Związek Metropolitalny, pod szyldem którego promowały się miasta członkowskie: Bytom, Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec oraz Świętochłowice i Zabrze.

\"\"
fot. Invest in Pomerania

Gdańsk, Gdynia, Sopot i Słupsk także postanowiły zacieśnić swoją współpracę inwestycyjną i wspólnie prezentowały swoją ofertę w ramach inicjatywy Invest in Pomerania. – Jako Trójmiasto i Słupsk tylko razem możemy śmiało konkurować z innymi europejskimi metropoliami. Jesteśmy w stanie ponieść wspólnie koszty wystawienia stoisk na najważniejszych wydarzeniach targowych i koszty reklamy. Żadne z miast w pojedynkę nie byłoby w stanie efektywnie dotrzeć do potencjalnych inwestorów. Szczególnie, że innych inwestorów szuka Słupsk, a innych Sopot – mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.

Marcin Piątkowski, dyrektor Invest in Pomerania, także podkreśla wagę tego, że pomorskie samorządy mogły wspólnie promować swoje oferty inwestycyjne wśród najważniejszych przedstawicieli branży nieruchomości.

Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego zaprezentowała ofertę kilku samorządów z regionu. Na stoisku o powierzchni 70 mkw. potencjalny inwestor mógł zapoznać się z ofertą inwestycyjną 12 jednostek samorządu terytorialnego, m.in. miasta Brzeziny, Bełchatów, Skierniewice oraz gmin Wartkowice, Łęczyca i Poddębice.

\"\"

– Udział w Targach Expo Real był doskonałą sposobnością do nawiązania nowych kontaktów i pozyskania inwestorów oraz zaprezentowania potencjału naszego województwa – podkreśla Michał Brzeziński z Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

Międzynarodowy sukces Łodzi
Zrewitalizowana fabryka Ludwika Grohmana należąca do Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zwyciężyła w międzynarodowym konkursie John Jacob Astor, organizowanym przez Expo Real w Monachium.

\"\"
fot. Expo Real

W konkursie na najlepsze nieruchomości komercyjne oddane w ciągu ostatniego roku wzięło udział w sumie 39 projektów, ale ostatecznie
w głosowaniu internetowym liczyły się tylko dwa: Skylabs z Heidelbergu w Niemczech oraz łódzka fabryka Grohmana. Swój głos mógł oddać każdy na stronie konkursu lub za pomocą portali społecznościowych.

Nagrodzona inwestycja objęła rewitalizację istniejących budynków, nadbudowę kondygnacji w dwóch fragmentach obiektu oraz dobudowę nowego budynku, który jest kontynuacją częściowo zrealizowanego projektu budowy kotłowni z 1938 r. Budynek oficjalnie został oddany do użytku w czerwcu tego roku. Nagrodę odebrali Tomasz Sadzyński, prezes Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, i Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. Dzięki wygranej Strefa oraz Łódź mogą liczyć na promocję zrewitalizowanego obiektu w całej Europie oraz opłacone stoisko podczas przyszłorocznej edycji imprezy.

Kolejna XVII edycja targów Expo Real Monachium odbędzie się
w dniach 6-8 października 2014 r.
Rafał Przeździecki


Targi Inwestycji i Nieruchomości Komercyjnych Expo Real, 7-9 października 2013, Monachium


\"\"Forum Samorządowe na Expo Real 2013
Specjalne wydanie na targi inwestycyjne Expo Real 2013 w Monachium – prezentacja Polski jako dobrej lokalizacji dla inwestycji zagranicznych

2013-10-18 14:19:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

7-9 maja, Katowice, XVI Europejski Kongres Gospodarczy, https://www.eecpoland.eu/

9 maja, II Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Samorząd Terytorialny wobec współczesnych wyzwań, https://uwr.edu.pl/
Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»