Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»

Jarosław Szafaryn: Na efekty działań promocyjnych trzeba poczekać

– Trzeba mieć pomysł na miasto i znać grupy, do których kierujemy swoje działania – przekonywał podczas II Kongresu Promocji Miast, naczelnik Wydziału Promocji i Kultury w Urzędzie Miasta Żyrardowa.

\"\"

Kreowanie pozytywnego i atrakcyjnego wizerunku samorządu to jedno z zadań, jakie stoją przed samorządowcami. O zasadach skutecznej promocji dyskutowali w Warszawie przedstawiciele JST podczas II Kongresu Promocji Mazowsza, w którym udział wzięli m.in. Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego, Wiesław Raboszuk, członek Zarządu Województwa Mazowieckiego i Paweł Cukrowski, dyrektor Departamentu Kultury Promocji i Turystyki UMWM. Głównym celem kongresu było pogłębianie wiedzy z zakresu marketingu terytorialnego, wymiana informacji i doświadczeń oraz nawiązywanie współpracy pomiędzy przedstawicielami mazowieckich jednostek samorządu terytorialnego i specjalistami zajmującymi się marketingiem i promocją miast i regionów.

Podczas paneli dyskusyjnych zwrócono uwagę jak ważnym elementem działań marketingowych są skuteczne sposoby promocji gospodarczej poprzez korzystanie ze środków zewnętrznych, a także efektywne wykorzystywanie różnych form promocji jak organizacja imprez kulturalnych, wydawanie publikacji, aktywność w internecie. Kluczem do sukcesu może był także spójna identyfikacja wizualna, a portal miasta nie powinien być tylko narzędziem informacyjnym. Coraz więcej JST zdaje sobie sprawę z roli czytelnego logo, które ułatwia rozpoznawalność regionu w skali całego kraju.

– Logo jest znakiem marketingowym, nie jest natomiast odwróceniem się od naszej historii. System identyfikacji wizualnej to nasz przyjaciel. Najważniejszy jest konsekwencja w tak długim procesie jak budowa marki – przekonywała Martyna Kordulewska z Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Mazowieckim.

Ważnym elementem jest także promocja regionalnej gospodarki, która ma na celu przyciągnięcie do gmin lub powiatów inwestorów krajowych i zagranicznych oraz podnoszenie lokalnej atrakcyjności inwestycyjnej. Obecność miast i regionów na targach zagranicznych w znacznym stopniu przyczynia się do rozwoju współpracy międzynarodowej, jest to także szansa dla rozwoju lokalnych przedsiębiorców, gdyż to oni głównie reprezentują regiony na targach zagranicznych. W ten sposób promują nie tylko swoją ale i markę gminy, czy miasta na całym świecie. Aby jednak dobrze się zaprezentować należy dobrze zapoznać się z regułami jakie rządzą targami międzynarodowymi.

– Jako samorząd musimy zachować zasady konkurencyjności, o dobre miejsce na targach należy zacząć starać się już rok wcześniej, wtedy jesteśmy widoczni – przekonywał Mariusz Urbański z Wydziału Promocji i Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych w Urzędzie Miejskim w Sierpcu. (ob)

\"\"

\"\"

\"\"

2012-11-22 14:07:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

7-9 maja, Katowice, XVI Europejski Kongres Gospodarczy, https://www.eecpoland.eu/

9 maja, II Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Samorząd Terytorialny wobec współczesnych wyzwań, https://uwr.edu.pl/
Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»