Festiwal Promocji Miast i Regionów pokazuje jak z roku na rok rośnie poziom działań promocyjnych samorządów. Warto pójść o krok dalej i połączyć siły miast.
Samorządowcy zgromadzeni na tegorocznym Festiwalu Promocji Miast i Regionów zastanawiali się nad zasadnością wydatków na promocję. Mieszkańcy sprzeciwiający się przeznaczaniu dużych środków na reklamę podkreślają konieczność zasilenia budżetów na inne cele – ochronę zdrowia czy edukację. Innym argumentem przeciw promocji, a zwłaszcza promocji gospodarczej jest zdaniem niektórych Polaków brak odpowiedniej infrastruktury technicznej, którą można się pochwalić. Argument ten obala Janusz Malinowski, przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy Stroer Polska.
– Można spotkać się z opinią, że najpierw należy wybudować drogi, a potem się promować wśród inwestorów. Pewne braki infrastruktury komunikacyjnej nie są jednak problemem w pozyskiwaniu inwestorów – mówił podczas Panelu Prezydentów i Marszałków Malinowski. – 20 lat temu sytuacja pod tym względem wyglądała może mniej korzystnie, a też mieliśmy atuty. Polska nadal swoje walory ma i będzie mieć ich coraz więcej.
Janusz Malinowski podkreślił, że współpraca samorządów w zakresie promocji jest konieczna do przyciągnięcia inwestorów zagranicznych do mniejszych miast i gmin.
– Używajmy ikon, które mają określoną wartość i renomę, jak Kraków, Sopot czy Mazury by zainteresować inwestorów Polską. Nikt z zagranicy nie przyjedzie do nikomu nieznanego miasteczka – apelował Malinowski. – W ostatnich latach samorządy bardzo dobrze wykonały swoją pracę w zakresie promocji lokalnej. Teraz jest moment współpracy. Miasta i gminy muszą działać wspólnie, aby wzmocnić swój potencjał.
Podczas tegorocznego Festiwalu Promocji Miast i Regionów rozstrzygnięta została V edycja konkursu Złote Formaty. W kategorii Działalność Promocyjna Grand Prix pierwsze miejsce przyznano Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego zdobył nagrodę za projekt „Mazury Cud Natury”
Kategoria Działalność Promocyjna Grand Prix:
1 miejsce
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego za projekt „Mazury Cud Natury”; Nagroda: statuetka Złotego Formatu oraz ogólnopolska kampania reklamowa oraz kampania na nośnikach Infoscreen w warszawskim metrze o łącznej wartości 100 tys. zł
2 miejsce
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego za turystyczną promocję województwa pomorskiego; Nagroda: statuetka Złotego Formatu
3 miejsce
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego za działalność promocyjną województwa śląskiego 2009-2011; Nagroda: statuetka Złotego Formatu
Pełna lista nagrodzonych