Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»

Bartosz Milczarczyk: Legia nie miała prawa do sprzedaży nazwy stadionu

Najprawdopodobniej sprawa trafi do sądu – mówią warszawscy urzędnicy o umowie sponsorskiej Klubu Piłkarskiego Legia i Pepsico.

Kilka dni temu zarząd Klubu Piłkarskiego Legia ogłosił, że podpisał umowę sponsorską z firmą Pepsico. Umowa obejmuje m.in. nadanie nowej nazwy stadionowi, na którym Legia rozgrywa mecze. Stadion został niedawno wybudowany przez miasto, które jest jego właścicielem.
– Wybór sponsora tytularnego należał do dzierżawcy stadionu miejskiego, tj. władz Legii. Właściciel klubu nie konsultował z właścicielem stadionu zapisów umowy ze sponsorem – informuje Bartosz Milczarczyk, rzecznik urzędu w Warszawie.

Sprawa jest jednak dziwna. Z informacji prasowych wynika, że dzięki umowie Legia otrzyma co najmniej 6 mln zł. Za dzierżawę stadionu płaci miastu ok. 3 mln. Czyli tylko dzięki dzierżawie stadionu zarabia rocznie 3 mln zł (nie licząc biletów, reklam itd.).

W dodatku, jak informują urzędnicy z Warszawy, zmiana nazwy stadionu miejskiego jest możliwa wyłączenie poprzez decyzję Rady Miasta.
– W naszej opinii umowa z dzierżawcą nie pozwala na sprzedaż nazwy stadionu przez władze klubu Legia. W związku z tym, jeżeli nie uda się rozwiązać tego problemu polubownie, najprawdopodobniej sprawa trafi do sądu – informuje Bartosz Milczarczyk.

\"\"
Pepsi Arena w Warszawie. Klub zmienił nazwę stadionu bez porozumienia z miastem


Legia opublikowała już wcześniej oświadczenie, w którym stwierdza, że działa na mocy umowy z 2006 roku, do której 25 września 2008 podpisano aneks. Dzięki temu Legia ma prawo m.in. "czerpać pożytki, jakie przynosi dzierżawiony Stadion w zakresie, jaki jest przyjęty dla działalności prowadzonej przez Legię (w tym pożytki z reklam, biletów, sponsoringu). Legia jest także uprawniona do umieszczania na terenie Stadionu reklam sponsorów i reklamodawców".

Jak informuje oficjalny serwis Legia.com jednym z warunków umowy sponsoringu zawartej pomiędzy Pepsi-Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o. a Klubem Piłkarskim Legia Warszawa SSA jest wprowadzenie marketingowej nazwy „Pepsi Arena”. (ag)



Do pobrania:



Znajdź nas na Facebooku!

\"\"

2011-07-22 15:56:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

7-9 maja, Katowice, XVI Europejski Kongres Gospodarczy, https://www.eecpoland.eu/

9 maja, II Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Samorząd Terytorialny wobec współczesnych wyzwań, https://uwr.edu.pl/
Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»