Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»

Paweł Adamowicz: Z Gdynią, czy bez Gdyni

Będziemy kontynuować proces budowy naszej metropolii a jego pierwszym spoiwem będzie powołanie stowarzyszenia – zapowiada prezydent Gdańska.

Andrzej Gniadkowski: Wojciech Szczurek negatywnie odniósł się do Pana projektu. Czy możliwe jest powstanie Stowarzyszenia Gdański Obszar Metropolitalny bez Gdyni?

Paweł Adamowicz: Udział w stowarzyszeniu zaproponowaliśmy 47 jednostkom samorządowym. Wszystkie traktujemy równo, zatem czy dla 8 – miejmy nadzieję chwilowo niezdecydowanych – nie warto kontynuować idei, od której nie uciekniemy? Bez której dalszy rozwój i konkurowanie względem sieci polskich i zagranicznych metropolii jest nieuniknione? Mamy przestać rozmawiać z innymi, zwłaszcza, gdy zdecydowana większość nam zaufała i nas popiera. Mamy przestać rozmawiać?

Będziemy kontynuować proces budowy naszej metropolii a jego pierwszym spoiwem będzie powołanie stowarzyszenia.
Nie ulega wątpliwości, że niekwestionowanym liderem polski północnej jest Gdańsk. Gdańsk jest także stolicą regionu i oprócz różnych praw wynikających z szeroko pojmowanej stołeczności ciążą na nim pewne obowiązki. Jednym z nich jest harmonijny rozwój jego bliskiego otoczenia metropolitalnego.

Stowarzyszenie z Gdynią, czy bez Gdyni powstanie, tak jak samoistnie tworzą się funkcje metropolitalne. Jednym z zadań Stowarzyszenia jest ich wspieranie, wzmacnianie, kształtowanie i nadawanie odpowiedniego kierunku. Funkcje te tworzone są przez biznes, naukę i administrację Gdyni, Gdańska i pozostałych czterdziestuparu jednostek samorządowych.

Metropolia jest faktem i to nie Gdynia nie chce współpracy w ramach stowarzyszenia, tylko ambicje Urzędu Miejskiego w Gdyni z jakiś powodów nie pozwalają na taki rodzaj współpracy.

Czy stowarzyszenie, lub przyszła metropolia mogłoby nie używać w swojej nazwie Gdańska?

Oczywiście. Zawsze możemy się nazwać Metropolią Zatoki Gdańskiej, Pomorza, Trójmiastem, albo Metropolią Gdańsko – Gdyńską, albo jeszcze lepiej Gdyńsko-Gdańską. Tylko jaki miałoby to sens?

Wyszukiwarka Google jest dobrym instrumentem do analizowania marki i jej rozpoznawalności. Co z niej wynika?

Gdynią interesują się głównie Gdynianie i mieszkańcy Wejherowa, o Gdynię sporadycznie tylko odpytują mieszkańcy Polski. Gdańsk dopracował się brendu i uznania międzynarodowego.


Cały wywiad z Pawłem Adamowiczem na blogu Forum Samorządowego

2011-05-15 09:05:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

7-9 maja, Katowice, XVI Europejski Kongres Gospodarczy, https://www.eecpoland.eu/

9 maja, II Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Samorząd Terytorialny wobec współczesnych wyzwań, https://uwr.edu.pl/
Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»