Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»


WYDARZENIA LOKALNE 
Sopot – z miasta zniknął ostatni bilboard reklamowy


W Sopocie od 2018 roku obowiązuje uchwała dotycząca warunków usytuowania na terenie miasta obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, zwana potocznie uchwałą krajobrazową. Pierwsze efekty jej działania pojawiły się w 2019 roku, kiedy z elewacji sopockich kamienic zniknęły wielkoformatowe banery. Natomiast pod koniec kwietnia br. z przestrzeni miejskiej Sopotu zniknął ostatni duży bilboard.

– Sukcesy uchwały krajobrazowej to efekt współpracy ze wspólnotami mieszkaniowymi, mieszkańcami, właścicielami firm oraz agencjami reklamowymi – mówi Marcin Skwierawskiwiceprezydent Sopotu. – Niezmiernie cieszy mnie na nowo „odkryta” aleja Niepodległości, główny ciąg komunikacyjny naszego miasta i to, że możemy oglądać zabytkowe kamienice, a nie wiszące na nich reklamy. Wielkoformatowe banery nie tylko przesłaniały ten widok, ale degradowały elewacje budynków. Sopot jest jednym z pierwszych polskich miast, które ma swoją uchwałę krajobrazową, ale które przede wszystkim podjęło skuteczną walkę z chaosem reklamowym w przestrzeni miejskiej – podkreśla Marcin Skwierawski. 

Do dziś z przestrzeni miejskiej Sopotu zniknęło ponad 1000 reklam. Niezaprzeczalnym sukcesem jest usunięcie bilbordów reklamowych. Już w październiku 2019 roku zniknęły dwa pierwsze, zlokalizowane przy alei Niepodległości 659. W maju 2020 roku kolejne dwa zlokalizowane przy al. Niepodległości 891 i 872, niedługo później, bo już w sierpniu zlikwidowano kolejny bilbord stojący przy al. Niepodległości 711. Ostatni bilbord usytuowany przy alei Niepodległości 845-847 zniknął z przestrzeni miejskiej 27 kwietnia bieżącego roku. Warto podkreślić, że Urząd Miasta Sopotu rozpoczął akcję od siebie i jako pierwszy usunął własne nośniki reklamowe z przestrzeni miasta. 

Obecnie działania Miasta koncentrują się wokół ujednolicenia identyfikacji wizualnej szyldów oraz usuwania pomniejszych tablic i urządzeń reklamowych. Jednym z głównych priorytetów jest „oczyszczenie” obszaru reprezentacyjnych przestrzeni w historycznym śródmieściu, a przede wszystkim najbardziej charakterystycznej osi urbanistycznej w Sopocie, ul. Bohaterów Monte Cassino.

Źródło: https://www.sopot.pl/

2022-05-11 07:59:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

3 kwietnia, webinarium Bezpłatne wsparcie dla miast od Komisji Europejskiej, https://www.miasta.pl/

Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»