Przed pierwszą turą wyborów Związek Miast Polskich i Unia Metropolii Polskich przygotowały kampanię „Co byś zrobił/a na swoim miejscu?”, która wspierała miasta w zachęcaniu mieszkańców do udziału w wyborach samorządowych i w promocji aktywnych postaw obywatelskich. Przed nami druga tura wyborów samorządowych i hasło naszej kampanii pozostaje aktualne.
Druga tura wyborów samorządowych będzie konieczna m.in. w 60 miastach prezydenckich, na przykład w Częstochowie, Gdyni, Jeleniej Górze, Poznaniu, Przemyślu, Rzeszowie, Tarnowie, Wrocławiu, Toruniu czy Zabrzu.
Zachęcamy zatem miasta do dalszego wykorzystywania materiałów kampanijnych oraz inicjatyw, które mogą zmotywować mieszkańców do udziału w głosowaniu. Szczególnie teraz, kiedy decyzje w niektórych
społecznościach jeszcze nie zapadły, Wasze działania mogą mieć kluczowe znaczenie.
Miasta, w których odbędzie się druga tura wyborów samorządowych zachęcamy do aktywnego promowania udziału w wyborach, korzystając z dostępnych narzędzi i materiałów. Pamiętajcie, że Wasze działania mają ogromne znaczenie dla mobilizacji mieszkańców i mogą znacząco wpłynąć na ostateczne wyniki wyborów. Razem możemy zwiększyć świadomość obywatelską i pokazać, że każdy głos jest ważny.
To czas, aby jeszcze raz zadać sobie i mieszkańcom pytanie: „Co byś zrobił/a na swoim miejscu?” i poprzez udział w wyborach dać na nie konkretne odpowiedzi.
Źródło: https://www.miasta.pl/