Polskie miasta nie mają strategii promocyjnej, która mogłaby przyciągnąć młodych turystów – przekonuje koordynator projektu Poland Under 30.
Promocja miast, choć ostatnio prężnie się rozwija, w większości przypadków nie jest adresowana do najbardziej mobilnej grupy społecznej – osób poniżej 30 roku życia. Zespół kreacyjny DC Team postanowił zachęcić miasta i mieszkańców do wypełnienia tej luki poprzez zaprezentowanie oferty kierowanej do młodych ludzi na powstającym właśnie serwisie Polandunder30.pl. Portal będzie składał się ze stron miast promujących lokalne atrakcje i profili mieszkańców, którzy będą mogli zamieszczać własne materiały prezentujące miasta.
– Chcemy stworzyć serwis wykorzystujący technologię WEB 2.0 do rozpowszechniania atutów polskich miast wśród młodych ludzi na całym świecie – tłumaczy
Krzysztof Wiśnicki, koordynator projektu, współzałożyciel zespołu kreacyjnego DCteam. – Zwróciliśmy się z prośbą do władz lokalnych o dostarczenie materiałów promocyjnych, na podstawie których można przygotować prezentacje miast. Większość samorządów nie prowadzi jednak promocji skierowanej konkretnie do osób poniżej trzydziestki, a właśnie do tej grupy chcemy adresować tworzoną przez nas nowoczesną wizytówkę Polski. Na stronach Polandunder30.pl chcemy zaprezentować konkretne i sprecyzowane na powyższą grupę odbiorców materiały przedstawiające wyłącznie największe, warte poznania, skosztowania i zapamiętania, a co ważniejsze, polecenia innym atrakcje pokazane w ciekawy dla odbiorcy sposób – dodaje Wiśnicki.
Na stronie portalu umieszczone zostały już przykładowe wizytówki lokalne na podstawie materiałów przesłanych z Żor i województwa lubuskiego. Tymczasem trwa projekt obywatelski Moje Miasto Jest Cool!, który pomoże przygotować wizytówki miast na potrzeby wspomnianego serwisu. Mieszkańcy miast są zachęcani do przygotowywania materiałów reklamowych w formie krótkiego filmu, serii zdjęć, plakatu, anegdoty czy piosenki. Materiały mają prezentować lokalne atrakcje lub sugerować wprowadzenie pozytywnych zmian w mieście. Wielu prezydentów i burmistrzów objęło patronat honorowych nad przedsięwzięciem, a władze Bydgoszczy dodatkowo sponsorują nagrody rzeczowe dla pomysłodawców najlepszych materiałów promujących swoje miasto.
– Przesłane materiały zostaną upublicznione. Ponadto będziemy się starali pomóc w znalezieniu sponsorów na realizację sugerowanych przez mieszkańców przedsięwzięć – mówi Wiśnicki. (abg)
www.mojemiastojestcool.pl