Kampania „Nasz Klimat” jest prowadzona wielokanałowo: za pośrednictwem m.in. mediów tradycyjnych (telewizja, prasa drukowana, radio) i Internetu (bannery, media społecznościowe – Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, podcasty i serwisy VOD). Ważnym punktem jest podjęcie współpracy z blogerami i influencerami, którzy na co dzień poruszają zagadnienia związane z klimatem i ochroną środowiska.
Istotnym elementem kampanii są działania skierowane do gmin, dlatego powstał pakiet materiałów informacyjno-edukacyjnych do wykorzystania wśród pracowników administracji publicznej oraz mieszkańców gminy.
Jest on podzielony na dwie części – informacyjną oraz graficzno-edukacyjną. Znalazły się w nim praktyczne porady, w jaki sposób wdrażać proklimatyczne działania w gminie. W pakiecie są też materiały do adaptacji przez poszczególne gminy – dzięki tym dokumentom samorządy będą mogły w przyjazny sposób przedstawić przykłady dobrych praktyk proekologicznych na swoim terenie.