Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»

Grzegorz Kiszluk: Okazja do stworzenia nowej strategii promocji kraju została zmarnowana

W dotychczasowych działaniach promujących Polskę brakuje produktu, który pomoże rozsławić kraj. Reklama państwa musi być efektem współpracy władz i obywateli, a zwłaszcza przedstawicieli biznesu.

Marketingiem terytorialnym nie mogą zajmować się urzędnicy administracji rządowej i samorządowej, a specjaliści. Skuteczna promocja powinna odbywać się przy dużym udziale lokalnego biznesu - dostawców produktów i usług, z których Polska będzie znana. Trzeba przekonać przedsiębiorców do współpracy, pokazać im, że dzięki promocji kraju, mają szansę zarabiać zagranicą.

Zdaniem redaktora naczelnego magazynu "Brief", Grzegorza Kiszluka, przygotowania do Euro 2012 były doskonałą okazją do stworzenia nowej strategii promocji Polski, która długo się nie powtórzy. Szansa nie została jednak wykorzystana.
- Najpierw trzeba mieć produkt, a potem mówić o promocji - mówił Kiszluk podczas konferencji "Promocja Polski - stan i perspektywy". - Mistrzostwa Euro 2010 dają nam możliwość zaprezentowania się przed innymi państwami. W tym celu należy się jednak posługiwać tym, co mamy, a mamy niewiele. Nie ma chociażby porządnych dróg.

Według Kiszluka obecna strategia może doprowadzić do tego, co stało się w innych krajach - gospodarzach dużych imprez sportowych. Promocja przyniesie efekt tymczasowy, a nie długofalowy. Po ostatnich rozgrywkach Euro 2012 goście pojadą do domu i nikt już nie będzie mówił o Polsce. (abg)

Konferencja "Promocja Polski - stan i perspektywy", 22 czerwca 2010, Warszawa, www.terazpolska.pl

2010-06-24 15:54:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

3 kwietnia, webinarium Bezpłatne wsparcie dla miast od Komisji Europejskiej, https://www.miasta.pl/

Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»