Pierwsze prace na terenie tej ważnej dla obsługi sieci tramwajowej stacji rozpoczęły się w 2015 roku (prace projektowe rozpoczęły się już w 2012 roku) i były podzielone na kilka etapów.
Jako pierwszy powstał nowoczesny budynek z nową poczekalnią dla motorniczych, szatniami dla pracowników oraz halą magazynową. W 2017 roku została uruchomiona hala myjni, która dzięki ogrzewaniu funkcjonuje przez cały rok, niezależnie od warunków atmosferycznych. Co bardzo ważne myjnia wykorzystuje rozwiązania przyjazne dla środowiska m.in. system pozyskiwania wody deszczowej oraz zamknięty obieg wody.
Dodatkowo na terenie zajezdni powstały dwa zbiorniki retencyjne, które podczas intensywnych opadów deszczu będą gwarantować ochronę stacji, a także okolicznych terenów przed zalaniem.
W ramach inwestycji powstała odpowiednia infrastruktura zapewniająca bezpieczny i wygodny dostęp do dachów nowoczesnych tramwajów, gdzie znajduje się większość instalacji. Z kolei kanały umożliwiają pracownikom łatwy dostęp do wózków i zestawów kołowych. Duża, nowoczesna poczekalnia dla motorniczych umożliwia zachowanie dystansu i komfortowe oczekiwanie na rozpoczęcie pracy.
Poza powstawaniem nowoczesnych budynków niezbędnych do obsługi tramwajów w ramach modernizacji były budowane nowe tory. W sumie jest ich obecnie o 12 więcej w porównaniu do stanu przed rozpoczęciem prac. Do ich zasilania powstała nowa podstacja trakcyjna. Zostały także zastosowane nowatorskie rozjazdy tzw. harfowe, które na bardzo małej powierzchni umożliwiają zmianę toru jazdy w sześciu kierunkach.
Koszt całej modernizacji Stacji Obsługi Tramwajów w Nowej Hucie, realizowany na przestrzeni prawie 7 lat to ponad 134 mln zł.
Źródło: https://www.krakow.pl/