INNOWACJE
„Mobilny urzędnik” odwiedzi mieszkańców w potrzebie
W lutym do osób, które nie są w stanie samodzielnie dotrzeć do Urzędu Miasta Łodzi przyjedzie urzędnik, pomoże wypełnić dokumenty i zawiezie je sam do urzędu.
Docelowo do mieszkańca potrzebującego pomocy będzie docierała dwójka urzędników. Ma to swoje uzasadnienie nie tylko związane z zadaniami, w których specjalizują się poszczególne osoby, ale jest też podyktowane względami bezpieczeństwa oraz transparentności.
- Posiadając profil zaufany, bez wychodzenia z domu, złożymy na przykład wniosek o wydanie odpisów urzędowych dokumentów m.in.: aktu urodzenia, małżeństwa czy zgonu. Przypomnę, że to my odpowiadamy również za prowadzenie centrum kontaktu z mieszkańcami, a więc pomagamy czy pośredniczymy w pomocy dla mieszkańców w różnych tematach. W taki sam sposób będziemy mogli pomóc osobom, z którymi spotkamy się w ich domach - tłumaczy Małgorzata Markowska, dyrektor Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami Urzędu Miasta Łodzi.
„Mobilnych urzędników” ma być w sumie czterech. Zaś osobę, która zgłosi taką potrzebę, odwiedzi w domu dwóch.
Projekt „mobilnego urzędnika” funkcjonował już w Łodzi jako pilotaż: od grudnia 2020 r. do czerwca 2021 r. Wtedy też udało się dojechać do domów i pomóc około 60 osobom. Ten czas pokazał, jak bardzo taka usługa potrzebna jest na stałe.
Źródło: https://uml.lodz.pl/
2022-01-18 10:49:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»