Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»


PPK
Sekretarz Powiatu Sieradzkiego: PPK wdrożyliśmy już jesienią (materiał partnerski)


Starostwo Powiatowe w Sieradzu na wdrożenie PPK zdecydowało się jesienią ubiegłego roku. Instytucja finansowa została tam wybrana wspólnie dla wszystkich jednostek. O szczegółach opowiada sekretarz Katarzyna Dąbrowska.

Od 1 stycznia 2021 roku wszystkie jednostki sektora finansów publicznych będące podmiotami zatrudniającymi są objęte przepisami Ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK). Każdy z tych podmiotów zobowiązany jest do 26 marca 2021 r. wybrać instytucję finansową i zawrzeć z nią umowę o zarządzanie PPK. Czasu jest coraz mniej i nie warto zostawiać tej decyzji na ostatnią chwilę, zwłaszcza że kilka dni później trzeba już rejestrować pracowników do PPK (termin jest do 10 kwietnia 2021 r.). Są pracodawcy spośród jednostek publicznych, które podjęły się działań wdrożeniowych z odpowiednim wyprzedzeniem i dopełniły już niezbędnych formalności. Przykładem może być Starostwo Powiatowe w Sieradzu. Jak wyglądał proces wdrożeniowy w tej jednostce? Dlaczego Starostwo Powiatowe w Sieradzu podjęło decyzję w zakresie wdrożenia PPK wspólnie dla wszystkich jednostek Starostwa? – opowiada o tym Katarzyna Dąbrowska, Sekretarz Powiatu Sieradzkiego.

1. Co zdecydowało, że zajęliście się Państwo tematem PPK już jesienią 2020 r.? Większość jednostek samorządowych nie spieszy się z tworzeniem PPK w swoich strukturach i odkłada tę sprawę na ostatni moment.

- W naszym przypadku Starosta wraz z Zarządem podjął decyzję o przystąpieniu do PPK po zapoznaniu się z atutami tego programu. Ze względu na duże zainteresowanie pracowników postanowiono nie odkładać tego do 2021 roku, tylko przygotować się w okresie jesiennym do tego tematu.

2. Zdecydowaliście się Państwo na wariant wyboru instytucji finansowej do zarządzania PPK od razu wspólnie dla wszystkich jednostek Powiatu. Jakie były ku temu przesłanki? Czy nie wygodniej dla Starostwa było pozostawić wybór każdemu podmiotowi z osobna?

- Może wygodniej, jednak w pierwszej kolejności wystąpiliśmy do jednostek samorządu z zapytaniem, czy mają wolę dokonać takiego wyboru instytucji samodzielnie, czy wraz ze Starostwem. Ze względu na to, że 100 procent jednostek zadeklarowało chęć współpracy w tym temacie, podjęliśmy decyzję o wspólnym wyborze instytucji, czyli PKO TFI.

3. Czym kierowaliście się Państwo przy wyborze instytucji finansowej do zarządzania PPK?

- Zaprosiliśmy do rozmowy instytucje, które działają na naszym lokalnym rynku. Dokonując wyboru, kierowaliśmy się ogólnie pojętym interesem osób zatrudnionych, czyli pracowników Starostwa i jednostek organizacyjnych, ponieważ to oni będą uczestnikami programu PPK.

4. Jakie atuty PKO TFI zdecydowały o wyborze tej instytucji do zarządzania PPK?

- Przede wszystkim konkurencyjne warunki oferowane przez instytucję, jej doświadczenie oraz efektywność w zarządzaniu aktywami. Dodatkowo PKO TFI oferowało kompleksowe wsparcie przy wdrożeniu PPK. Otrzymaliśmy profesjonalne materiały informacyjne dla pracowników działu kadr oraz edukacyjne dla pracowników zatrudnionych w Starostwie, w tym dostęp do wideokonferencji, które prowadzą eksperci PKO TFI. Otrzymaliśmy również narzędzia informatyczne do obsługi PPK, proste i przyjazne w użyciu. Zakładamy, że z pomocą PKO TFI, wdrożenie PPK przebiegnie bezpiecznie i bezproblemowo.

5. W jaki sposób będziecie Państwo koordynować procesy tworzenia PPK w swoich jednostkach? Jak wygląda sprawa obsługi kadrowo-płacowej w jednostkach podległych?

- W chwili obecnej Starostwo, jak i każda z jednostek organizacyjnych, ma swoją bazę kadrowo-płacową, która zapewni obsługę systemu do rejestracji pracowników i przekazywania wpłat. Starostwo oraz jednostki dokonały wspólnie wyboru instytucji, natomiast obsługę systemu i koordynowanie całego procesu dla swych pracowników jednostki będą prowadziły samodzielnie.

6. Czy wybór jednej instytucji finansowej dla całej „struktury” na terenie Powiatu ułatwi poszczególnym jednostkom (pracodawcom w rozumieniu ustawy o PPK) obsługę systemu do rejestracji pracowników i przekazywania wpłat?

- My dokonaliśmy wyboru instytucji zarządzającej, natomiast jednostki samodzielnie będą obsługiwały swoje systemy płacowe. W tej sytuacji nie będzie miało to znaczenia.

7. Jakie są opinie Państwa pracowników w temacie PPK? Czy zdaniem Państwa chętnie przystąpią do PPK? Czy planujecie jakieś akcje informacyjne wspólnie z PKO TFI?

Na spotkaniu, które mieliśmy z instytucjami zarządzającymi, wśród pracowników było bardzo duże zainteresowanie, odbyło się ono w okresie jesiennym. Potem nastąpiła cała procedura podpisywania umów, wyboru. Nie wiem, jak wygląda sytuacja w tym momencie, czy nadal jest tak duże zainteresowanie. Mamy przygotowaną korespondencję dla wszystkich pracowników w Starostwie, w formie informacji, na czym będzie polegał program PPK oraz jakie są jego atuty. Sądzimy, że będzie zainteresowanie po stronie naszych pracowników.

2021-03-26 21:36:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

27 marca, Warszawa, Posiedzenie Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, https://www.gov.pl/web/

27-28 marca, Warszawa, Forum Finansowania Agrobiznesu, https://pisb.pl/


Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»