Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»


Tor do prac nad najnowszymi inteligentnymi technologiami kontroli ruchu drogowego

W Dusseldorfie otwarto najbardziej zaawansowany technicznie tor przeznaczony do testowania rozwiązań w pojazdach autonomicznych. Tor oparty jest na technologii dostarczonej od Siemens Mobility.


Nowy obiekt będzie służył do prac nad najnowszymi inteligentnymi technologiami kontroli ruchu drogowego i przygotowywał region do ruchu zautomatyzowanego i autonomicznego w przyszłości.

- Jesteśmy dumni, że współpracujemy z miastem Dusseldorf nad tym ważnym projektem, który kładzie podwaliny pod mobilność przyszłości w transporcie drogowym w Niemczech. Tor testowy jest pierwszym tego typu w Niemczech, a nasze technologie sprawią, że natężenie ruchu zostanie zmniejszone, wzrośnie bezpieczeństwo na drogach, a dostępność pojazdów transportu publicznego zostanie zwiększona, dzięki coraz bardziej zaawansowanym pracom nad pojazdami autonomicznymi - powiedział Manfred Fugh, szef Siemens Mobility na Niemcy.

W torze zostały zainstalowane cztery kluczowe komponenty:

- System RSU pozwalający na komunikację danych między pojazdami a infrastrukturą drogową w czasie niemalże rzeczywistym. Podzespoły odpowiedzialne za bezpieczeństwo są zainstalowane na każdym z czterech skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.

- Zintegrowany system SPAT do synchronizacji sygnałów, który przewiduje czas zmiany świateł na skrzyżowaniach i poprzez RSU jest w stanie skomunikować się z pojazdem.

- Specjalne urządzenia do instalacji na pokładzie pojazdu, służące do komunikacji między pojazdem a infrastrukturą drogową.

- System pozycjonowania satelitarnego, który jest odpowiedzialny za testowanie sytuacji, w których pojazd jest na drodze uprzywilejowanej (pierwszeństwo przejazdu, dedykowane pasy jezdni, itd.) Zastosowanie tego typu technologii skutkuje zmniejszeniem natężenia ruchu drogowego, większym poziomem bezpieczeństwa i zmniejszonym wpływem spalin na środowisko.

W czasie testów powyższe systemy są używane do synchronizacji sygnałów z 16 autobusami Rheinbahn. Technologia C2X (pojazd-urządzenie) została zastosowana tu po raz pierwszy w Niemczech.

Źródło: www.mobility.siemens.pl

2018-10-05 07:28:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Wydarzenia w najbliższym czasie

»

12 grudnia, Warszawa, Posiedzenie Konwentu Marszałków Województw RP, https://zwrp.pl

19 grudnia, Warszawa, Posiedzenie Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, http://kwrist.mswia.gov.pl

Więcej wydarzeń...

Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»

Felietoniści

»