O tytuł najbardziej wartego odwiedzenia miasta w 2019 roku będzie walczyć 20 miejscowości. Połowa z nich to najczęstsze cele podróży w Europie. Kolejne 10 miast wybrali sami organizatorzy: zaprosili do konkursu te miejscowości, które są najbardziej na topie i o których najwięcej się mówi na portalach społecznościowych. W finałowej 20 znalazł się także Poznań - jako jedyne polskie miasto.
Organizatorzy docenili w Poznaniu wydarzenia kulturalne, dobre bary i restauracje, wyjątkową architekturę, która jest mieszanką tradycji z nowoczesnością. Uznali też Poznań za miasto, które jest gotowe, by zmierzyć się z wyzwaniami ochrony środowiska.
Zwycięskie miasto zostanie wyłonione w internetowym głosowaniu, które rozpocznie się 15 stycznia 2019, a zakończy 2 lutego. Głosować będzie można na stronie internetowej: https://www.europeanbestdestinations.com/european-best-destinations-2019/
15 miast, które zdobędą najwięcej głosów, będzie przez cały rok promowanych na stronie European Best Destinations - najczęściej odwiedzanej stronie internetowej poświęconej turystyce w Europie. Dowodem na skuteczność tej promocji jest fakt, że w miastach, które wzięły udział w poprzednich edycjach konkursu, rzeczywiście zwiększyła się liczba turystów (w Zadarze nawet o 25 procent).
Każdy może wesprzeć miasto w konkursie. Wystarczy nagrać własne wideo, zrobić zdjęcie, rozpowszechnić informację o rywalizacji w mediach społecznościowych i opatrzyć je hasztagiem #glosujnaPoznan lub #voteforPoznan
Konkurs organizowany jest od 2009 roku przez European Best Destinations. To działająca w Brukseli organizacja, która promuje turystykę i kulturę w całej Europie. Współpracuje ściśle ze wspieranym przez Komisję Europejską projektem EDEN (European Destinations of Excellence - czyli Modelowe Ośrodki Turystyczne Europy), który dba o rozwój nowoczesnej, zrównoważonej turystyki w całej Unii Europejskiej.
Źródło: http://www.poznan.pl