Kolejny etap powstawania obwodnicy śródmiejskiej w Szczecinie
Strategiczna inwestycja transportowa w Szczecinie będzie realizowana ze wsparciem unijnym. Marszałek województwa Olgierd Geblewicz i prezydent Piotr Krzystek podpisali umowę dającą początek przebudowie węzła Łękno.
Dla Szczecina to kolejny etap powstania obwodnicy śródmiejskiej, tym razem chodzi o budowę dwupasmówki i dwupoziomowego skrzyżowania przy ulicy Traugutta i alei Wojska Polskiego z parkingami typu „Bike&Ride” i „Park&Ride”, przystankami autobusowymi i tramwajowymi oraz ciągami pieszo-rowerowymi.
- To ważny dzień dla mieszkańców Szczecina i regionu. Podpisaną umowę śmiało można określić mianem przełomowej, bo to pierwsze porozumienie o tak potężnym dofinansowaniu z perspektywy unijnej 2014-2020. Projekt łączy w sobie aż trzy strategiczne elementy. To transport drogowy, rowerowy, a także kolejowy, bowiem Szczecińska Kolej Metropolitalna będzie odgrywała istotna rolę - zaznaczył marszałek województwa Olgierd Geblewicz.
Ponadto inwestycja obejmuje utworzenie centrum przesiadkowego o ogromnym znaczeniu dla metropolitalnego transportu kolejowego, czyli Szczecińskiej Kolej Metropolitalnej. Inwestycja, której koszt oszacowano na blisko 100 mln zł ma zakończyć się w grudniu 2020 roku. Dofinansowanie z RPO WZ 2014-2020 wyniesie 73 mln zł.
Źródło: www.wzp.pl
2017-06-30 09:33:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»