Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»


Sukces wyjątkowej kampanii „Wiadomość do przyszłości”

Zakończyła się akcja „Wiadomość do przyszłości” zorganizowana przez markę Papiery POL. Trwającą pół roku kampanie podsumowujemy wraz z Krzysztofem Walczy, brand managerem marki POL w International Paper.




Panie Krzysztofie, na czym polega wyjątkowość akcji „Wiadomość do przyszłości” i skąd pomysł na jej realizację?


Była to pierwsza kampania w Polsce, zrealizowaną na taką skalę, w mediach społecznościowych i branżowych, która została poświęcona produktowi jakim jest papier. To dosyć specyficzna branża. Można powiedzieć, że głównie skierowana do klienta biznesowego.

Pamiętając o tym, że w każdym biurze pracują ludzie, chcieliśmy skontaktować się z nimi w trochę inny sposób. I właśnie drugim powodem, z którego wynika wyjątkowość kampanii jest to, że nie mówimy o samym produkcie, czyli czym on jest, ale bardziej skupiamy się na tym, jakie ma znaczenie w naszym życiu. Można powiedzieć, że kartka papieru jest rzeczą, na którą prawie nikt nie zwraca uwagi, rzadko kto się nad nią zastanawia. W naszej kampanii chcieliśmy pokazać jak ważne jest to medium. Cały nasz przekaz sprowadzał się do tego, że na prostej kartce papieru można zawrzeć bardzo wiele ważnych rzeczy. I o tym mówił m.in. film, promujący naszą kampanię, wyświetlany na YouTube, w sumie ponad 300 tysięcy razy, co także świadczy o naszym sukcesie.

Dodatkowo, oprócz prezentacji istotnych celów, do których może być wykorzystywany papier, samym pomysłem kapsuły czasu pokazaliśmy bardzo ważną rzecz. Mianowicie to, że papier, wbrew pozorom, jest bardzo trwałym medium, w odróżnieniu np. od nośników cyfrowych. Płyta CD, wyciągnięta po 15-20 latach, może się już nie nadawać do użytku, a kartka papieru może przetrwać 200 lat.

Otwarcie kapsuły czasu jest zatem przewidywane na 2220 rok?

Tak naprawdę my tej daty granicznej nie ustaliliśmy. Myślę, że zadecydują o tym przyszłe pokolenia. Natomiast 200 lat to jest mniej więcej ta miara, którą możemy użyć, mówiąc o trwałości papieru.

Czy finał akcji sprostał Państwa oczekiwaniom?

Powiedziałbym, że nawet przerósł nasze oczekiwania. Pozwolę sobie w tym miejscu zarysować tło tego finału. Miał on miejsce przy okazji ważnego wydarzenia w Kwidzynie, czyli VIII Biegu Papiernika, który jest organizowany przez International Paper. Oprócz samego biegu zorganizowanych zostało wiele innych atrakcji, m.in. koncerty muzyczne, w tym zespołu Hey. Przygotowano dedykowaną przestrzeń, w której organizowane były rozgrywki dla najmłodszych, a także akcja przekazywania papieru do recyklingu.Istotne jest także to, że International Paper zatrudnia w Kwidzynie dużą grupę ludzi, a pracownicy ściągnęli na imprezę swoich bliskich i znajomych, dlatego frekwencja była naprawdę duża.

Postanowiliśmy zorganizować tegoroczny finał naszej kampanii właśnie przy okazji Biegu Papiernika. Dodatkowo obchodziliśmy 25-lecie istnienia firmy w Kwidzynie, dlatego zależało nam, by w tym samym czasie zorganizować finał akcji „Wiadomość do przyszłości”.

Jak wyglądał sam finał akcji?

To my byliśmy właśnie tą dodatkową atrakcją dla gości całego wydarzenia. W naszym namiocie można było jeszcze w ostatnim dniu akcji napisać kartkę „z wiadomością do przyszłości”. Osoby pisały coś od siebie, ale zdarzało się także, że dzieci zostawiały swoje rysunki. Przy naszym namiocie można było również zrobić sobie zdjęcie, wydrukować je i wrzucić do kapsuły.

Wiadomości, w ramach naszej akcji, zbieraliśmy przez stronę papierypol.pl i w ciągu 6 miesięcy zebraliśmy ich ponad 600. Dodatkowo w dniu finału zebraliśmy jeszcze 400-500 wiadomości, rysunków oraz zdjęć. Finalnie zakopaliśmy w naszej kapsule ponad 1000 wiadomości dla przyszłych pokoleń.

Jak układała się Państwu współpraca z lokalnym samorządem podczas kampanii i finału akcji?

Tak jak wcześniej powiedziałem, International Paper jest odpowiedzialne za dosyć duże zatrudnienie w Kwidzynie. Jeżeli chodzi o organizacje, to ściśle współpracowaliśmy z samorządowcami. Jest to duże wydarzenie dla miasta, w którym wzięło udział kilka tysięcy osób. Bez dobrej współpracy nie odnieślibyśmy sukcesu.

Jakich akcji organizowanych lub współorganizowanych przez Papiery POL możemy się spodziewać w najbliższej przyszłości?

Nie chciałbym zdradzić zbyt wiele szczegółów, ponieważ mamy w planach kilka akcji. W tej chwili mogę powiedzieć tyle, że na sukcesie tegorocznej kampanii będziemy bazować w przyszłości i myśleć o podobnych kampaniach, z którymi chcemy docierać do jeszcze szerszego grona naszych konsumentów.

Rozmawiał

Rafał Przeździecki

2017-06-26 13:28:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
PARTNER STRATEGICZNY

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

22 sierpnia, Warszawa, Szkolenie "Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego", www.cpi.com.pl

23-25 sierpnia, Ostróda, Internet Banking Security, www.gigacon.org

25-27 sierpnia, Poznań, 
II Spartakiada Samorządowa, www.spartakiadasamorzadowa.pl

Więcej wydarzeń...
Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»

Felietoniści

»