Realizując konkurs „Gmina Fair Play” organizator pragnie, jak co roku wspomagać rozwój kontaktów pomiędzy gminami, które nie konkurując ze sobą, mogą wymieniać informacje i sprawdzone sposoby, np. na temat efektywnych metod promocji inwestycji, pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania, prowadzenia inwestycji infrastrukturalnych czy też postępowań przetargowych. Zgłoszenia przyjmowane będą do 31 marca 2017 r.
16-stoletnia tradycja
Organizatorzy konkursu „Gmina Fair Play” wspólnie z wieloma partnerami już 16 lat identyfikują i promują gminy, spełniające powyższe warunki i zasługujące na tytuł i certyfikat „Gmina Fair Play”. Wśród Laureatów konkursu znalazło się już 458 gmin z całej Polski. Wielu z Laureatów dzięki udziałowi w tym konkursie nawiązało kontakty, których efektem są nowe inwestycje, wiele gmin znalazło nowe pomysły na skuteczną promocję, wielu pomogliśmy udoskonalić obowiązujące procedury i jeszcze podnieść poziom oferty dla inwestorów, co pozwala odnieść sukces.
– To niezwykłe doświadczenie patrzeć, jak z roku na rok gmina zmienia się i rozwija, jak coraz bardziej budzi się w niej świadomość społeczeństwa, co widać przy realizacji budżetów partycypacyjnych, czy też budżetów sołeckich. Mieszkańcy stają się coraz bardziej odpowiedzialni za swoją gminę i coraz bardziej zaangażowani w zmiany, jakie w niej zachodzą – stwierdza dr Mieczysław Bąk, prezes Fundacji.
Podczas dotychczasowych edycji Instytut dokładał wszelkich starań by „Gmina Fair Play” kojarzona była z programem promującym gminy, stwarzające dobre warunki do inwestowania i prowadzenia działalności gospodarczej. W czasie realizacji programu udało się rozpowszechnić przekonanie władz gmin o znaczeniu programów przyciągania inwestycji i ich znaczeniu dla życia mieszkańców gmin oraz tworzenia nowych miejsc pracy.
Mnóstwo korzyści
Poprzez uczestnictwo w XVI edycji samorządy uzyskują mnóstwo korzyści dla swojej gminy m.in.: pozyskują nowych inwestorów, mają możliwość nawiązania kontaktów z rzetelnymi przedsiębiorcami, uzyskują obiektywną weryfikację gminy pod kątem spełnienia przez nią wymagań certyfikacyjnych, otrzymują niezależną ocenę inwestorów i przedsiębiorców dzięki badaniom ankietowym, przeprowadzanym przez biuro konkursu.
Każda gmina zakwalifikowana do II etapu zyskuje raport benchmarkingowy - unikalne narzędzie służące poprawie jakości obsługi inwestorów i usprawnieniu organizacji pracy urzędu. Uczestnictwo w konkursie oznacza również budowę wizerunku gminy przyjaznej dla inwestorów oraz możliwość uzyskania zestawienia scoringowego, a także zdobycia nagrody specjalnej – pełnego ratingu od firmy INC Rating. Wyróżnione gminy dają dobry przykład pozostałym samorządom i są promowane wśród potencjalnych inwestorów w całej Polsce, a także za granicą, m.in. podczas misji gospodarczych organizowanych przez Krajową Izbę Gospodarczą, przy której konkurs jest afiliowany.
Więcej informacji o XVI edycji konkursu na www.gmina.fairplay.pl