Najlepszy spot TV zrealizowało województwo śląskie. Uznaniem jury i widzów cieszył się również film prezentacyjny Łodzi, a w internecie najlepiej promuje się Poznań.
Przegląd Filmów Promocyjnych Miast i Regionów PROMOCITY w Lublinie składał się z części warsztatowej i konkursowej.
Kadr z filmu „Pozytywnie nakręceni”, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Laureat w kategorii Spot TV.
Warsztaty były okazją do zapoznania się od podszewki z procesem planowania i realizacji filmów skutecznie promujących miasta. Uczestnicy poznali również podstawowe zagadnienia prawne związane z produkcją filmów.
Podczas gali konkursowej Przeglądu Filmów Promocyjnych Miast i Regionów PROMOCITY w Lublinie odbył się pokaz wszystkich filmów nominowanych w trzech kategoriach: Spot TV, Film Prezentacyjny i Internet/Inne. Spotkanie zostało dodatkowo urozmaicone prezentacją zagranicznych filmów promocyjnych, a wśród nich m.in. nagrania z Madrytu, muzycznego spotu z Wilna oraz animacji z Izraela. Ostateczna decyzja należała do jury pod przewodnictwem Leszka Stafieja.
– Jury I Przeglądu Filmów Promocyjnych Miast i Regionów wyłoniło zwycięzców w oparciu o trzy podstawowe kryteria: walory artystyczne, walory merytoryczne oraz przekaz werbalny w postaci sloganu. Przedmiotem oceny była także spójność między tymi treściami przekazu – tłumaczy
Leszek Stafiej, przewodniczący jury.
Kadr z filmu "Mistrzostwa Świata w wiosłowaniu Poznań 2009", Urząd Miasta Poznania. Laureat w kategorii Internet/ Inne.
Laureatem w kategorii Spot TV zostało województwo śląskie, za film „Pozytywnie nakręceni”. Jury doceniło w nim przekonujący sposób kreowania nowego, odmłodzonego i pogodnego wizerunku regionu obarczonego dotąd uciążliwymi stereotypami. Na miano najlepszego Filmu Prezentacyjnego zasłużył materiał nadesłany z Łodzi pt. „Łódź miasto kultury”, w którym doceniono profesjonalizm realizacyjny. Wyróżnienie to pokrywało się z preferencjami widzów, którzy nominowane filmy oceniali w specjalnej ankiecie. W dziedzinie promocji internetowej nagrodzony został Poznań, w którego zgłoszeniu „Mistrzostwa Świata w wiosłowaniu Poznań 2009” na szczególne uznanie zdaniem jurorów zasłużyli samorządowcy – za odwagę i poczucie humoru.
Oceniając ogólny poziom prac zgłoszonych do konkursu, Leszek Stafiej przyznaje, że większość prezentowanych filmów była na przyzwoitym poziomie realizacyjnym. Gorzej ocenia czytelność merytoryczną, sens i spójność.
– Z przeglądu wynika, że polskie miasta i regiony potrafią się promować. Warto zadbać o to, by promowały się jeszcze lepiej, w sposób bardziej kreatywny i zróżnicowany. Dzięki temu wybór jury w przyszłym roku będzie znacznie trudniejszy – podsumowuje przewodniczący jury.
Zwycięskie filmy można obejrzeć na stronie internetowej przeglądu. (abg)
Przegląd Filmów Promocyjnych Miast i Regionów PROMOCITY, 28 września 2009, Lublin, Stowarzyszenie Rozwoju Miast i Regionów PROREGIONA, www.promocity.pl