Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»

Leszek Stafiej: Warto, by miasta promowały się w sposób kreatywny i zróżnicowany

Najlepszy spot TV zrealizowało województwo śląskie. Uznaniem jury i widzów cieszył się również film prezentacyjny Łodzi, a w internecie najlepiej promuje się Poznań.

Przegląd Filmów Promocyjnych Miast i Regionów PROMOCITY w Lublinie składał się z części warsztatowej i konkursowej.

\"\"
Kadr z filmu „Pozytywnie nakręceni”, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Laureat w kategorii Spot TV.

Warsztaty były okazją do zapoznania się od podszewki z procesem planowania i realizacji filmów skutecznie promujących miasta. Uczestnicy poznali również podstawowe zagadnienia prawne związane z produkcją filmów. 

Podczas gali konkursowej Przeglądu Filmów Promocyjnych Miast i Regionów PROMOCITY w Lublinie odbył się pokaz wszystkich filmów nominowanych w trzech kategoriach: Spot TV, Film Prezentacyjny i Internet/Inne. Spotkanie zostało dodatkowo urozmaicone prezentacją zagranicznych filmów promocyjnych, a wśród nich m.in. nagrania z Madrytu, muzycznego spotu z Wilna oraz animacji z Izraela. Ostateczna decyzja należała do jury pod przewodnictwem Leszka Stafieja.

– Jury I Przeglądu Filmów Promocyjnych Miast i Regionów wyłoniło zwycięzców w oparciu o trzy podstawowe kryteria: walory artystyczne, walory merytoryczne oraz przekaz werbalny w postaci sloganu. Przedmiotem oceny była także spójność między tymi treściami przekazu – tłumaczy Leszek Stafiej, przewodniczący jury.

\"\"
Kadr z filmu "Mistrzostwa Świata w wiosłowaniu Poznań 2009", Urząd Miasta Poznania. Laureat w kategorii Internet/ Inne.

Laureatem w kategorii Spot TV zostało województwo śląskie, za film „Pozytywnie nakręceni”. Jury doceniło w nim przekonujący sposób kreowania nowego, odmłodzonego i pogodnego wizerunku regionu obarczonego dotąd uciążliwymi stereotypami. Na miano najlepszego Filmu Prezentacyjnego zasłużył materiał nadesłany z Łodzi pt. „Łódź miasto kultury”, w którym doceniono profesjonalizm realizacyjny. Wyróżnienie to pokrywało się z preferencjami widzów, którzy nominowane filmy oceniali w specjalnej ankiecie. W dziedzinie promocji internetowej nagrodzony został Poznań, w którego zgłoszeniu „Mistrzostwa Świata w wiosłowaniu Poznań 2009” na szczególne uznanie zdaniem jurorów zasłużyli samorządowcy – za odwagę i poczucie humoru.

Oceniając ogólny poziom prac zgłoszonych do konkursu, Leszek Stafiej przyznaje, że większość prezentowanych filmów była na przyzwoitym poziomie realizacyjnym. Gorzej ocenia czytelność merytoryczną, sens i spójność.

– Z przeglądu wynika, że polskie miasta i regiony potrafią się promować. Warto zadbać o to, by promowały się jeszcze lepiej, w sposób bardziej kreatywny i zróżnicowany. Dzięki temu wybór jury w przyszłym roku będzie znacznie trudniejszy – podsumowuje przewodniczący jury.

Zwycięskie filmy można obejrzeć na stronie internetowej przeglądu. (abg) 


Przegląd Filmów Promocyjnych Miast i Regionów PROMOCITY, 28 września 2009, Lublin,  Stowarzyszenie Rozwoju Miast i Regionów PROREGIONA, www.promocity.pl

2009-10-12 09:50:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

27 marca, Warszawa, Posiedzenie Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, https://www.gov.pl/web/

27-28 marca, Warszawa, Forum Finansowania Agrobiznesu, https://pisb.pl/


Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»