Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»


Krzysztof Żuk: Opracowujemy skuteczne narzędzie kreowania ładu przestrzennego
 

Samorządowcy w Lublinie przygotowują zbiór zasad ograniczających ilość nośników reklamowych w przestrzeni publicznej. Powstaje swoisty „kodeks reklamowy” dla miasta.

Przyjęta jesienią ubiegłego roku tzw. ustawa krajobrazowa dała miastom większe kompetencje w zakresie ochrony krajobrazu. W ślad za ustawą Lublin rozpoczął prace nad uchwałą regulującą możliwości reklamowania się w przestrzeni publicznej. – Liczę, że opracujemy skuteczne narzędzie kreowania ładu przestrzennego. Uporządkowanie przestrzeni miejskiej, szczególnie Śródmieścia i Starego Miasta, które są wizytówkami Lublina, jest tu priorytetem. Tereny zabytkowe są naszym dziedzictwem, które musimy chronić mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Aktualnie w granicach administracyjnych Lublina jest ok. 3500 systemowych nośników reklamowych - billboardów w formacie dużym lub średnim, oraz dziesiątki tysięcy mniejszych nośników.
W opracowywanej uchwale zespół Miejskiego Konserwatora Zabytków rekomenduje m.in. ograniczenie ilości dużych systemowych nośników reklamowych, z ich wykluczeniem z obszaru wpisanego do rejestru zabytków Lublina. Ponadto określona zostanie maksymalna ilość szyldów (do 2 dla jednego podmiotu) i ich maksymalna powierzchnia, w zależności od obszaru i charakteru architektury.

Proponowane regulacje będą przedmiotem konsultacji społecznych. Miesięczne konsultacje mają się rozpocząć w połowie kwietnia. (rp)

2016-03-23 07:14:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

3 kwietnia, webinarium Bezpłatne wsparcie dla miast od Komisji Europejskiej, https://www.miasta.pl/

Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»