Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»


Krzysztof Żuk: Opracowujemy skuteczne narzędzie kreowania ładu przestrzennego
 

Samorządowcy w Lublinie przygotowują zbiór zasad ograniczających ilość nośników reklamowych w przestrzeni publicznej. Powstaje swoisty „kodeks reklamowy” dla miasta.

Przyjęta jesienią ubiegłego roku tzw. ustawa krajobrazowa dała miastom większe kompetencje w zakresie ochrony krajobrazu. W ślad za ustawą Lublin rozpoczął prace nad uchwałą regulującą możliwości reklamowania się w przestrzeni publicznej. – Liczę, że opracujemy skuteczne narzędzie kreowania ładu przestrzennego. Uporządkowanie przestrzeni miejskiej, szczególnie Śródmieścia i Starego Miasta, które są wizytówkami Lublina, jest tu priorytetem. Tereny zabytkowe są naszym dziedzictwem, które musimy chronić mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Aktualnie w granicach administracyjnych Lublina jest ok. 3500 systemowych nośników reklamowych - billboardów w formacie dużym lub średnim, oraz dziesiątki tysięcy mniejszych nośników.
W opracowywanej uchwale zespół Miejskiego Konserwatora Zabytków rekomenduje m.in. ograniczenie ilości dużych systemowych nośników reklamowych, z ich wykluczeniem z obszaru wpisanego do rejestru zabytków Lublina. Ponadto określona zostanie maksymalna ilość szyldów (do 2 dla jednego podmiotu) i ich maksymalna powierzchnia, w zależności od obszaru i charakteru architektury.

Proponowane regulacje będą przedmiotem konsultacji społecznych. Miesięczne konsultacje mają się rozpocząć w połowie kwietnia. (rp)

2016-03-23 07:14:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
PARTNER STRATEGICZNY

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

28 czerwca, Gdańsk, 21 Konferencja Miasta w Internecie, www.mwi.pl

29 czerwca, Wrocław,
Konferencja "Smart City - założenia i perspektywy", www.successpoint.pl

6-7 lipca, Wrocław,
Szkolenie „Zarządzanie zmianą – jak skutecznie pokierować zmianami organizacyjnymi”, www.effectgroup.pl

Więcej wydarzeń...
Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»

Felietoniści

»